Verkkolaskulaki 2020

Oletko yrittäjänä valmis?

Uusi verkkolaskulaki 2020


Oletko valmis 1.4. voimaan astuvaan verkkolaskulakiin?


Vai viivästyvätkö tai jäävätkö yrityksesi saatavat kokonaan saamatta?

EU:ssa otetaan käyttöön huhtikuun alussa uusi verkkolaskulaki, joka on osa EU:n verkkolaskudirektiiviä. Yhtenäistämällä verkkolaskutusta pyritään saamaan kaupankäyntiin tehokkuutta, helppoutta sekä myös ekologisuutta. 

Mitä tämä sinulle yrittäjänä tarkoittaa?

  • Huhtikuun alusta alkaen laskuttamallasi yrityksellä on oikeus pyytää ja saada sinulta lasku sähköisessä muodossa verkkolaskuna.
  • Mikäli laskutat Suomen valtiota, valtio ei enää 1.4. alkaen maksa laskujasi ilman, että ne ovat verkkolaskuina. 
  • Teoriassa myös muut asiakasyrityksesi voivat jättää laskut maksamatta, mikäli et lähetä laskuasi verkkolaskumuodossa.

Huomaathan myös: 

  • Sähköpostilla lähetetty lasku ei riitä verkkolaskuksi, vaan sen tulee noudattaa EU:n sähköisen laskutuksen standardeja. 
  • Mikäli teet vain kuluttajakaupankäyntiä tai liikevaihtosi on alle 10 000 euroa, laki ei vielä velvoita yritystäsi verkkolaskutukseen. 

Sen lisäksi, että laki velvoittaa verkkolaskutukseen, helpottaa verkkolaskutus myös omaa elämääsi yrittäjänä – saat täysin samat hyödyt itsellesi. Yhtenäistät, nopeutat ja tehostat omaa laskutustyötäsi – ja varmistat rahojesi perille saapumisen. Verkkolaskutus on sinulle yrittäjänä yksinkertaisesti sekä helpompaa, nopeampaa että edullisempaa. Käsittelet laskut vain kerran ja aineisto on heti valmis kirjanpitäjällesi.

Me Profitaksessa autamme tarvittaessa sinua yrittäjänä siirtymään helpomman ja standardit täyttävän verkkolaskutuksen pariin! Meiltä saat kaikki tarvittavat sähköisen kirjanpidon palvelut. 


NÄIN AUTAMME ASIAKKAITAMME

Me autamme ja huolehdimme sekä helpotamme elämääsi yrittäjänä.

Palvelumme sisältää sähköisen Fennoa-ohjelmiston käyttömaksun ja oman henkilökohtaisen kirjanpitäjän tekemän kuukausikirjanpidon, alv-ilmoituksen sekä tarvittaessa palkkojen tulorekisteri-ilmoitukset. Kirjanpitäjä informoi yrittäjää kuukausittain sähköpostitse edellisen kirjanpitokuukauden liikevaihdosta, tilikauden liikevaihdosta ja tuloksesta sekä 12. päivän maksettavasta omaverosta sekä mahdollisista kirjanpidossa esiin tulleista huomioitavista asioista, kuten esimerkiksi ennakkoverojen tai oman pääoman riittävyydestä tms.


KYSY LISÄÄ PALVELUISTAMME!


%d bloggaajaa tykkää tästä: